Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Το παραμύθι σχετικά αναπαράγεται κάθε τόσο σε σελίδες, και δυστυχώς πρόσφατα σε δύο νήματα ενός forums που συμμετέχω. Για αυτό και το ποιο κάτω κείμενο με στοιχειώδεις σημειώσεις πάνω στο θέμα.

================
Ανατριχιάσατε...?
Πρόσφατα κάνει τον γύρο του ίντερνετ μια πληροφορία ότι οι αντάρτες στο Ιράκ προωθούν αναγκαστική κλειτοριδεκτομή στις περιοχές που κατέλαβαν. Βέβαια η είδηση
έχει διαψευσθεί από τους ίδιους, και αμφισβητούν ένα σχετικό έγγραφο που κυκλοφορεί στα Αραβικά. Δεν μπορώ να διαβάσω το έγγραφο μια και δεν ξέρω αραβικά, αλλά μένει το ερώτημα ισχύει ότι το Ισλάμ προοθεί κάτι τέτοιο?

Αν πάμε να δούμε τις απόψεις ενός απολογητή του Ισλάμ, ίσως θα μας διαφωτίσει καλύτερα.... http://islamforgreeks.org/2012/12/09/fe ... cumcision/
Ο φίλτατος μουσουλμάνος, που δεν είναι και ο λιγότερο φανατικός της θρησκείας αυτής από όσο τον έχω διαβάσει, μας πληροφορεί ότι αυτή την πράξη είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΣΥΜΒΑΤΗ ΜΕ ΤΟ ΙΣΛΑΜ. Κάτι μάλλον αναμενόμενο για όποιον έχει λίγο επαφή με την θρησκεία αυτή.

Γιατί όμως κυκλοφορεί ευραίως το αντίθετο, κυρίως από ρατσιστικούς αντι-Ισλμαμιστες ή αντι-μουσουλμάνους? Μήπως υπάρχει κάποιος λόγος που υπάρχει αυτή η φήμη?
Η απάντηση είναι μάλλον απλή. Το Ισλάμ επιτρέπει την περιτομή στις γυναίκες (χωρίς να την επιβάλει) και στους άνδρες (που μάλλον την επιβάλει). (Επειδή ο ιμάμης δεν τα πάει καλά με τις παραπομπές βάζω εγώ εδώ την σελίδα που αναφέρει για τη πλαστική κλειτορίδας http://www.mylook.gr/medical-and/nip-tu ... ridas.html )
Όμως η περιτομή στις γυναίκες δεν είναι κλειτοριδεκτομή, όπως δεν είναι στους άνδρες η περιτομή κόψιμο του πέους. Είναι αφαίρεση δέρματος περιμετρικά της κλειτορίδας. Κάτι τελείως διαφορετικό από το σφάξιμο της κλειτορίδας..... Τώρα αν την περιτομή την αναλάβει κάποιος χασάπης μπορεί να καταλήξει και σε αποκοπή οργάνων....

Δεν ισχυρίζομαι ότι είναι καλό ή κακό σαν πρακτική, προσωπικά είμαι μάλλον αρνητικός τόσο για την ανδρική, όσο και για την γυναικεία περιτομή. Αλλά πάντως είναι κάτι ριζικά διαφορετικό από την κλειτοριδεκτομή. Όποιος μουσουλμάνος ταυτίζει στην πράξη τις δύο πρακτικές, είτε είναι άσχετος από την γυναικεία φυσιολογία, είτε έχει πλήρη άγνοια της θρησκείας του, κάτι όχι και απαραίτητα σπάνιο μια και το Ισλάμ ανθεί κυρίως σε χώρες που δεν φημίζονται για την δημόσια παιδεία τους........
Η παιδεία λοιπόν, και μάλιστα η θρησκευτική παιδεία στην περίπτωση αρκεί για να λύσει το πρόβλημα τουλάχιστον για τους ισλαμιστές.
Με τους δικούς μας μισαλλόδοξους φασίστες που μπερδεύουν όμως τις βούρτσες με τις ...... τι θα κάνουμε.....?


Και μια παρένθεση για να καταλάβει κανείς πόσο γελοία είναι η άποψη ότι το Ισλάμ προωθεί τον γυναικείο ευνουχισμό. Μια τιμωρία που προτείνει ο Προφήτης για τις συζύγους, είναι ο άνδρας να απέχει από την ερωτική επαφή με αυτές....
Πέρα από το κατά πόσο είναι σκληρή τιμωρία ή όχι αυτή, φαντάζεται κανείς ότι ακόμα και ο πλέον κρετίνος θα θεωρούσε τιμωρία για μια ευνουχισμένη γυναίκα κάτι τέτοιο και όχι δώρο....

Αλλά ας ρίξουμε και μια ματιά στον ποιο κάτω πίνακα για να καταλάβουμε λίγο την γελοιότητα της ρατσιστικής προπαγάνδας.
πριν πείτε αδύνατο, να επισημάνω ότι είναι από έρευνα της, http://www.unicef.org/media/files/FGCM_Lo_res.pdf ο πίνακας είναι από τηνν σελίδα 73

Από την ίδια έρευνα το ποιο κάτω

Δεν μεταφράζω το κείμενο γιατί τα αγγλικά μου είναι φτωχά αλλά δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το νόημα....

http://www.unicef.org/media/files/FGCM_Lo_res.pdf
Role of religion in the continuation of FGM/C

FGM/C is often seen to be somehow connected to Islam, a view that is perhaps unsurprising given the frequency with which it is practised by many Muslim African groups. However, not all Islamic groups practise FGM/C, and many non-Islamic groups do.
Gruenbaum has emphasized that followers of all three monotheistic religions – Christianity, Judaism and Islam “have at times practised female circumcision
and consider their practices sanctioned, or at least not prohibited, by God.

Despite the fact that FGM/C predates the birth of Islam and Christianity and is not mandated by religious scriptures, the belief that it is a reli-gious requirement contributes to the continuation of the practice in a number of settings. As illus-trated in the previous section and confirmed by ethnographic studies, in certain settings FGM/C is widely held to be a religious obligation.
Tables 6.2 and 6.3 show that in countries such as Guinea, Mali and Mauritania, significant propor-tions of women and men reported that FGM/C is required by their religion.

This is often closely linked to the response of cleanliness/hygiene, since FGM/C has become understood in some Mus-lim communities to be a cleansing rite that en-ables women to pray in a proper manner.The support for the practice. In Egypt, for example, the most authoritative condemnation of FGM/C in Islam to date is the 2007 fatwa (religious edict) issued by the Al-Azhar Supreme Council of Is-lamic Research, explaining that FGM/C has no basis in Sharia (Islamic law) or any of its partial provisions, and that it is a sinful action that should be avoided.
Several regional and national fatwas have followed in the years since, with the original statement as their basis.
In Sudan, a national campaign is working to promote the positive as-sociation of Islam to saleema, a term identified and widely promoted to describe a happy, healthy girl who is uncut, as God made her.
In Senegal, re-ligious leaders have played an important role in publicly addressing the practice, confirming that FGM/C is not sanctioned anywhere in Islam or
the Koran and violates a woman’s dignity.

How-ever, because religious beliefs often exist alongside other social norms surrounding FGM/C, the lack of clear scriptural dictates does not automatically
cause religious motivation for the practice to di-minish. For instance, Janice Boddy, writing on Sudan, found that “religion and tradition are not
merely intertwined, they are one and the same.”
Similarly, Michelle Johnson, writing about the Mandingas in Guinea-Bissau, describes a total correspondence between FGM/C, ethnic identity and Islamic identity; she also says the practice is widely considered a prerequisite for ritual purity necessary for prayer, and a marker of belonging to an Islamic community.

=================

Και επειδή κάποιος φίλος μου έλεγε ότι αυτά είναι άποψη και όχι ρατσιμός να εξηγήσουμε λίγο το θέμα.

Η έννοια του ρατσισμού όπως προσδιορίζεται από την Ε.Ε. φαίνεται στο ποιο κάτω:

In 2001, the European Union explicitly banned racism, along with many other forms of social discrimination, in the Charter of Fundamental Rights of the European Union, the legal effect of which, if any, would necessarily be limited to Institutions of the European Union: "Article 21 of the charter prohibits discrimination on any ground such as race, color, ethnic or social origin, genetic features, language, religion or belief, political or any other opinion, membership of a national minority, property, disability, age or sexual orientation and also discrimination on the grounds of nationality."[59]
http://en.wikipedia.org/wiki/Racism

Οπότε ο ρατσισμός αφορά και τις διακρίσεις με βάση την θρησκεία.
Οι διακρίσεις όμως δεν ξεφυτρώνουν επειδή κάποιος κάποια ωραία πρωία είπε, ας βάλω μια διάκριση. Στηρίζονται σε θεωρίες και απόψεις που δικαιολογούν στα μάτια των υποστηρικτών τους τις διακρίσεις. Έτσι η άποψη ότι οι μαύροι είναι περισσότερο "ζώα" παρά άνθρωποι, δικαιολογεί τις διακρίσεις ανάμεσα στους λευκούς και τους μαύρους.
Ανάλογα μια πεποίθηση όπου οι Εβραίοι ρουφούν το αίμα των παιδιών, δικαιολογεί διακρίσεις ενάντια στους πιστούς αυτής της θρησκείας.
Είναι νομίζω αρκετά εύκολο να διακρίνει κανείς ότι αυτές οι πεποιθήσεις είναι ρατσιστικές και προάγουν διακρίσεις σε βάρος των μαύρων ή των Εβραίων.

Αν όμως κάνουμε την υπόθεση εργασίας, ότι αυτές οι απόψεις ήταν αληθείς, θα ίσχυε το ίδιο;
Όχι. Η αλήθεια δεν μπορεί να θεωρηθεί ρατσισμός, ακόμα και αν οδηγεί σε διακρίσεις.

Οπότε και το βασικό μας ερώτημα όταν θέλουμε να κρίνουμε αν μια άποψη, που προσδίδει σε ομάδα ανθρώπων αρνητικά χαρακτηριστικά (όπως τους πιστούς μιας θρησκείας), είναι ρατσιστική, είναι να ξεκαθαρίσουμε αν αυτή η άποψη είναι αληθής ή όχι.
Μερικές φορές αυτό είναι αδύνατο, άλλες είναι απλά δύσκολο, άλλες ίσως εύκολο. Στο θέμα μας τώρα, όταν ερευνούμε αν μια θρησκεία υποστηρίζει μια ορισμένη πρακτική, όπως η κλειτοριδεκτομή, αρκεί να εξετάσουμε λίγα στοιχεία. Και αυτό ακριβώς προσπαθεί να κάνει το νήμα αυτό ώστε να ξεκαθαρίσει αν η άποψη που διαχέεται στην κοινωνία ότι η κλειτοριδεκτομή είναι ισλαμικό θρησκευτικό έθιμο είναι σωστή, ή είναι μια ρατσιστική φαντασίωση....
Και το επισημαίνω γιατί συχνά απόψεις σαν και αυτή παρουσιάζονται σαν καλοπροαίρετες απόψεις, που στοχεύουν στην πληροφόρηση, χωρίς να γίνεται κατανοητό το ρατσιστικό τους περιεχόμενο και η στόχευση ενάντια στους αλλόθρησκους.

Μάλιστα η συχνή εμφάνιση μυθευμάτων για τους μουσουλμάνους, που οδηγεί κατ ευθείαν στην δημιουργία διακρίσεων σε βάρος αυτής της θρησκείας, καθιστά την υπόθεση της συντομευμένης παραπληροφόρησης πιθανή.

==========

Πάμε και στην νομική διάσταση του θέματος.

Δεν αμφιβάλω ότι είναι απίθανο να στραφεί κανείς εναντίων των συκοφαντών, και ότι αν στραφεί είναι αμφίβολο ότι θα δικαιωθεί, πάντως το νομικό μέρος της υπόθεσης μάλλον είναι αρκετά σαφές. Η ανάρτηση ψευδών προσβλητικών ειδήσεων για θρησκείες και θρησκευτικές ομάδες είναι παράνομη.

Άρθρο 187 Διασπορά ψευδών ειδήσεων

1. Όποιος δημόσια ή μέσω του διαδικτύου διαδίδει ή όποιος διασπείρει με οποιονδήποτε τρόπο ψευδείς ειδήσεις με αποτέλεσμα να προκαλέσει φόβο σε αόριστο αριθμό ανθρώπων ή σε ορισμένο κύκλο ή κατηγορία προσώπων, που αναγκάζονται έτσι να προβούν σε μη προγραμματισμένες πράξεις ή σε ματαίωσή τους, με κίνδυνο να προκληθεί ζημία στην οικονομία, στον τουρισμό ή στην αμυντική ικανότητα της χώρας ή να διαταραχθούν οι διεθνείς της σχέσεις,
τιμωρείται με φυλάκιση ως τρία έτη ή χρηματική ποινή.

2. Όποιος από αμέλεια γίνεται υπαίτιος της πράξης της προηγούμενης παραγράφου τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους ή χρηματική ποινή.
http://www.dsa.gr/e-%CE%B4%CE%B9%CE%B1% ... F%89%CE%BD
Νομίζω ότι η διασπορά συκοφαντικών ψευδών απόψεων ως προς μια θρησκεία με σοβαρό αριθμό πιστών, εντός και εκτός της χώρας, εμπίπτει στην κατηγορία των ψευδών ειδήσεων που αναφέρει το άρθρο. Και ποιος απληροφόρητος δεν θα φοβάται ότι οι μουσουλμάνοι θα σακατέψουν τις γυναίκες έτσι και πέσουν στα χέρια τους.... Εκτός του ότι έχουμε μια σημαντική αριθμητικά μειονότητα μουσουλμάνων στην Ελλάδα, υπάρχουν και χώρες με πλειοψηφίες μουσουλμάνων, άρα η διασπορά ψευδών προσβλητικών απόψεων ως προς το Ισλάμ, μπορούν να βλάψουν την οικονομία, τον τουρισμό, τις διεθνείς σχέσεις μας, και φυσικά την αμυντική ικανότητα της χώρας.

Βέβαια τίθεται ένα θέμα αν πρέπει να ενεργοποιείται και το άρθρο
Ποινικός Κώδικας - Άρθρο 192
Όποιος δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο προκαλεί ή διεγείρει τους πολίτες σε βιαιοπραγίες μεταξύ τους ή σε αμοιβαία διχόνοια και έτσι διαταράσσει την κοινή ειρήνη, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών, αν σύμφωνα με άλλη διάταξη δεν επιβάλλεται αυστηρότερη ποινή.


Και από τον νέο αντιρατσιστικό νόμο έχουμε τα ποιο κάτω, που αν καταλαβαίνω καλά, δυνητικά αφορούν και τους διαχειριστές ή συντονιστές των φόρουμ. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο παστίτσιος παραπέμφθηκε για μια πλάκα.
Σημ. Από την στιγμή που υπάρχει γνωστοποίηση του ότι μια είδηση είναι ψευδής και προσβλητική, η ανάρτησή της, δεν μπορεί καν να θεωρείται σαν "ενδεχόμενος δόλος" κατά την νομική ορολογία, αλλά πρόθεση.

«Αρθρο 1
Δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους

1. Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή δια του τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, υποκινεί, προκαλεί, διεγείρει ή προτρέπει σε πράξεις ή ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βία κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλου ή την αναπηρία, κατά τρόπο που εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη ή ενέχει απειλή για τη ζωή, την ελευθερία ή τη σωματική ακεραιότητα των ως άνω προσώπων, τιμωρείται με φυλάκιση τριών (3) μηνών έως τριών (3) ετών και με χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων (5.000 - 20.000) ευρώ.
2. Με τις ίδιες ποινές τιμωρείται όποιος με πρόθεση και με τα μέσα και τους τρόπους που αναφέρονται στην παράγραφο 1, υποκινεί, προτρέπει, προκαλεί ή διεγείρει σε διάπραξη φθοράς ή βλάβης πραγμάτων, εφόσον αυτά χρησιμοποιούνταν από τις παραπάνω ομάδες ή πρόσωπα, κατά τρόπο που εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη.
3. Αν η πρόκληση, προτροπή, διέγερση ή υποκίνηση των προηγούμενων παραγράφων είχε ως αποτέλεσμα την τέλεση εγκλήματος, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών και χρηματική ποινή δεκαπέντε έως τριάντα χιλιάδων (15.000-30.000) ευρώ.
Σε περίπτωση επιβολής ποινής φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους, επιβάλλεται η αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων από ένα έως πέντε έτη.
4. Όποιος συγκροτεί ή συμμετέχει σε οργάνωση ή ένωση προσώπων οποιασδήποτε μορφής που επιδιώκει συστηματικά την τέλεση των πράξεων των παραγράφων 1 και 2, τιμωρείται με τις ποινές της παραγράφου 1, αν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.
5. Αν η πράξη των προηγουμένων παραγράφων τελέστηκε από δημόσιο λειτουργό ή υπάλληλο, κατά την άσκηση των ανατεθειμένων σε αυτόν καθηκόντων, επιβάλλεται: α) στις περιπτώσεις των παραγράφων 1 και 2, φυλάκιση έξι (6) μηνών έως τριών (3) ετών και χρηματική ποινή δέκα χιλιάδων έως είκοσι πέντε χιλιάδων (10.000 -25.000) ευρώ και β) στην περίπτωση της παραγράφου 3, φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή είκοσι πέντε χιλιάδων έως πενήντα χιλιάδων (25.000 - 50.000) ευρώ.»
..............
.........
«Αρθρο 4
Ευθύνη νομικών προσώπων ή ενώσεων προσώπων

1. Αν κάποια από τις αξιόποινες πράξεις του παρόντος νόμου τελέσθηκε προς όφελος ή για λογαριασμό νομικού προσώπου ή ενώσεως προσώπων, από φυσικό πρόσωπο που ενεργεί είτε ατομικά είτε ως μέλος οργάνου του νομικού προσώπου ή της ενώσεως προσώπων και που καθ' οιονδήποτε τρόπο το εκπροσωπεί, επιβάλλονται στο νομικό πρόσωπο ή στην ένωση προσώπων, με κοινή απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, σωρευτικά ή διαζευκτικά, μετά από αμετάκλητη παραπομπή του φυσικού προσώπου σε δίκη, οι ακόλουθες διοικητικές κυρώσεις: α) πρόστιμο από δέκα χιλιάδες (10.000) έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ, β) αποκλεισμός από δημόσιες παροχές, επιχορηγήσεις, ενισχύσεις, επιδοτήσεις ή αναθέσεις έργων και υπηρεσιών, προμήθειες, διαφημίσεις και διαγωνισμούς του δημοσίου ή των νομικών προσώπων του δημόσιου τομέα από έναν έως έξι μήνες. Η διοικητική κύρωση του στοιχείου α' επιβάλλεται πάντοτε, ανεξαρτήτως της επιβολής άλλων κυρώσεων. Σε περίπτωση υποτροπής οι κυρώσεις του στοιχείου β' μπορεί να προσαυξηθούν μέχρι του διπλασίου του ανωτάτου ορίου.

2. Όταν η έλλειψη εποπτείας ή ελέγχου από φυσικό πρόσωπο που αναφέρεται στην παράγραφο 1, κατέστησε δυνατή την τέλεση κάποιας από τις αξιόποινες πράξεις του παρόντος νόμου από πρόσωπο που τελεί υπό την εξουσία του, προς όφελος ή για λογαριασμό νομικού προσώπου ή της ενώσεως προσώπων, επιβάλλονται στο νομικό πρόσωπο ή στην ένωση προσώπων, σωρευτικά ή διαζευκτικά, μετά την αμετάκλητη παραπομπή του τελούντος υπό την εξουσία ή εποπτεία σε δίκη, οι ακόλουθες διοικητικές κυρώσεις: α) πρόστιμο από πέντε χιλιάδες (5.000) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, β) οι προβλεπόμενες στο στοιχείο β' της προηγούμενης παραγράφου, για χρονικό διάστημα έως έξι μήνες.

Ελπίζω να ξεκαθάρισα αρκετά το θέμα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου